· هدف از این توافقنامه سطح خدمت این است که به منظور ارائه با کیفیت خدمت ارائه شده توسط راه آهن ج.ا.ا، کیفیت تحویل صدور بارنامه (داخلی و بین المللی) برای افراد، سازمانها و شرکتهای حمل و نقل ریلی مورد توافق قرار گیرد.
· این بیانیه، سطح توافق دو جانبه در خصوص این خدمت، روشهای نظارت و مسئولیتهای سازمانی را در صورت لزوم مشخص میکند.
· راه آهن ج.ا.ا موافقت میکند که خدمت به ترتیب زیر ارائه شود:
· راه آهن ج.ا.ا دارای مجوز ایجاد و اجرای سیاستهای حمل و نقل ریلی بر طبق قوانین حمل و نقلی میباشد.
· مسئولیت صدور بارنامههای داخلی و بین المللی در ارائه این خدمت بر عهده راه آهن ج.ا.ا می باشد.
· متقاضی دریافت این خدمت مکلف است مدارک و اطلاعات شناسایی خود را از طریق سامانه بارنامه به این دستگاه ارائه نماید.
· در صورتیکه پس از پرداخت هزینههای این خدمت و تکمیل فرمها و تحویل آنها به این سازمان، متقاضی نتواند در موعد مقرر مجوز خود را دریافت نماید و یا شامل تأخیر در رسیدن به مقصد شود، شرکتهای حمل و نقل ریلی و یا راه آهن ج.ا.ا مطابق ضوابط ابلاغی ملزم به ارائه خسارت میشوند.
· راه آهن ج.ا.ا مکلف خواهد بود در شرایط عادی کشور خدمت صدور بارنامه را به صورت زیر ارائه نماید:
o متوسط زمان ارائه خدمت: 5 روز
o تواتر: 2600 تا 3200 بار در روز
o نحوه دسترسی به خدمت:الکترونیکی و غیر الکترونیکی
· این توافقنامه سطح خدمت تا تاریخ 29 / 12/ 1399 و تحت امضای مدیر عامل محترم راه آهن ج.ا.ا اعتبار دارد.
· در پایان هر سال یک توافقنامه سطح خدمت جدید ایجاد و امضا خواهد شد تا ارائه خدمات ادامه یابد.