از ما چه می خواهید؟
برنامه زمانبندی حرکت قطارها تهیه بلیط اینترنتی
ردیابی بار ثبت و پیگیری سفارش حمل بار
ثبت و پیگیری شکایت کتابچه راهنمای مشتریان
مناقصه ها و مزایده ها خدمات و حقوق مسافرین
ادارات و شرکت های مرتبط قوانین و مقررات حمل بار

از تا جستجو
گروه مرتب شود با به صورت
تعداد موارد یافت شده : 23    تعداد موارد یافت شده ی امروز: 0
اینجانب بلیت قطار کمربندی را به صورت اینترنتی خریداری کرده ام.چگونه وتا چه زمان برای پرینت آن میتوانم اقدام کنم؟ اینجانب بلیت قطار کمربندی را به صورت اینترنتی خریداری کرده ام.چگونه وتا چه زمان برای پرینت آن میتوانم اقدام کنم؟
مسافرین محترم موظف هستند تا یک ساعت قبل از حرکت قطار با مراجعه به یکی از مراکز فروش بلیت و یا ایستگاه راه آهن(در صورتی که ایستگاه،دفتر فروش بلیت داشته باشد) مراجعه و نسبت به چاپ بلیت خود اقدام نمایند،همچنین می توانند در صورت وجود دستگاه پرینتر نسبت به چاپ بلیت اقدام نمایند.
یکی از دوستان من بلیت قطار تهیه کرده است که از سفرخود منصرف شده و بنده تمایل دارم با بلیت وی سفر کنم. آیا می توانم از بلیت او استفاده نمایم؟ یکی از دوستان من بلیت قطار تهیه کرده است که از سفرخود منصرف شده و بنده تمایل دارم با بلیت وی سفر کنم. آیا می توانم از بلیت او استفاده نمایم؟
خیر، بلیت مسافر باید با اصل کارت شناسایی ایشان تطبیق داشته باشد.در غیر اینصورت،به ایشان اجازه عبور از گیت داده نمی شود.
من مسافر قطار تبریز-تهران هستم. قصد دارم پس از ورود به تهران مستقیما به فرودگاه رفته و با هواپیما به کیش سفر کنم. از نظر مقررات تهیه بلیت، آیا لازم است فاصله زمانی خاصی بین دو سفر من رعایت شود؟ من مسافر قطار تبریز-تهران هستم. قصد دارم پس از ورود به تهران مستقیما به فرودگاه رفته و با هواپیما به کیش سفر کنم. از نظر مقررات تهیه بلیت، آیا لازم است فاصله زمانی خاصی بین دو سفر من رعایت شود؟
فاصله زمانی بین رسیدن قطار و حرکت وسیله بعدی(هواپیما، اتوبوس و ...)باید بیش از 4 ساعت باشد.
من بلیت قطار تهران اهواز ساعت 17:10 را دارم ولی پیامکی برایم ارسال شده است که اعلام شده ساعت حرکت قطار به 22:30 تغییر کرده است. ساعت جدید با برنامه من تطابق ندارم آیا می توانم بلیتم را کنسل کنم؟ من بلیت قطار تهران اهواز ساعت 17:10 را دارم ولی پیامکی برایم ارسال شده است که اعلام شده ساعت حرکت قطار به 22:30 تغییر کرده است. ساعت جدید با برنامه من تطابق ندارم آیا می توانم بلیتم را کنسل کنم؟
چنانچه ساعت حرکت قطار تغییر کند،مسافر می تواند با اصل بلیت و اصل کارت شناسایی تک تک مسافرین تا قبل از حرکت قطار(ساعت اطلاع رسانی شده در این سوال یعنی ساعت 22:30) به مراکز فروش بلیت مراجعه و نسبت به استرداد بلیت خود اقدام نماید.
من بلیت رفت و برگشت مسیر تهران-گرگان را تهیه کرده ام ولی حرکت قطار مسیر رفت من لغو شده است. حال بلیت برگشت خود را چه کنم؟ من بلیت رفت و برگشت مسیر تهران-گرگان را تهیه کرده ام ولی حرکت قطار مسیر رفت من لغو شده است. حال بلیت برگشت خود را چه کنم؟
در صورت لغو حرکت قطار اول،شما می توانید با در دست داشتن هر دو بلیت تا قبل از حرکت قطار دوم به یکی از مراکز فروش بلیت مراجعه نمایید و هزینه هر دو بلیت را دریافت نمایید.
من بلیت خود را گم کرده ام و قطار من خسارتی شده است. چگونه میتوانم خسارت آنرا دریافت کنم؟ من بلیت خود را گم کرده ام و قطار من خسارتی شده است. چگونه میتوانم خسارت آنرا دریافت کنم؟
امکان دریافت خسارت با اصل بلیت،پیامک یا عکس بلیت داخل تلفن همراه و اصل کارت شناسایی وجود دارد و اگر مسافر بلیت کاغذی یا عکس بلیت یا پیامک را نداشته باشد امکان درایفت خسارت را ندارد.
مسافر قطار مشهد-اهواز هستم. دوستم نیز در همین قطار است ولی سالن و کوپه او با سالن و کوپه من متفاوت است. آیا می توانم جای خود را در قطار جابجا کنم؟ مسافر قطار مشهد-اهواز هستم. دوستم نیز در همین قطار است ولی سالن و کوپه او با سالن و کوپه من متفاوت است. آیا می توانم جای خود را در قطار جابجا کنم؟
مسافر می تواند موضوع را به رئیس قطار اعلام کند و در صورت رضایت مسافرین،آنها را جا به جا نماید.در صورتی که مسافر از جابجایی رضایت نداشته باشد، امکان جابه جایی نیست.
مسافر قطار تهران-مشهد هستم که هم اکنون در شهر قم هستم و بلافاصله پس از رسیدن به تهران قصد دارم سوار قطار شوم و سفر خود را انجام دهم. ولی بلیت خود را همراه ندارم . آیا می توانم از ایستگاه قم بلیت المثنی تهیه کنم؟ مسافر قطار تهران-مشهد هستم که هم اکنون در شهر قم هستم و بلافاصله پس از رسیدن به تهران قصد دارم سوار قطار شوم و سفر خود را انجام دهم. ولی بلیت خود را همراه ندارم . آیا می توانم از ایستگاه قم بلیت المثنی تهیه کنم؟
در صورتی که ایستگاه،دفتر فروش بلیت داشته باشد شما می توانید با پرداخت 5 درصد بهای بلیت، المثنی تهیه نمایید.
مسافر قطار ترنست مشهد هستم که قطار با 1.5 ساعت تاخیر به مقصد وارد شده است اما خسارتی به من تعلق نگرفته است. در حالی که یکبار با قطار ترنست یزد سفر کردم و با 1.5 ساعت تاخیر 50% وجه بلیت عودت داده شد. آیا تفاوتی وجود دارد؟ مسافر قطار ترنست مشهد هستم که قطار با 1.5 ساعت تاخیر به مقصد وارد شده است اما خسارتی به من تعلق نگرفته است. در حالی که یکبار با قطار ترنست یزد سفر کردم و با 1.5 ساعت تاخیر 50% وجه بلیت عودت داده شد. آیا تفاوتی وجود دارد؟
مرز خسارت قطار تهران-مشهد،2 ساعت به بالا و مرز خسارت قطار تهران-یزد 1 ساعت به بالا می باشد.
مسافر قطار ترنست تهران-مشهد هستم که قطار با 4 ساعت تاخیر به مشهد وارد شده است. آیا خسارتی به من تعلق می گیرد؟ مسافر قطار ترنست تهران-مشهد هستم که قطار با 4 ساعت تاخیر به مشهد وارد شده است. آیا خسارتی به من تعلق می گیرد؟
بله، با توجه به اینکه مرز خسارت قطار ترنست تهران-مشهد و بالعکس 2 ساعت به بالا می باشد شما فرصت دارید تا یک ماه با در دست داشتن اصل بلیت و اصل کارت شناسایی و مراجعه به یکی از مراکز فروش بلیت،خسارت خود را دریافت نمایند.
مسافر قطار اهواز-تهران امروز بودم که قطار با بیش از 3 ساعت تاخیر به ایستگاه تهران وارد شده و قطار بنده مشمول خسارت شده است. ولی مشکل من این است که به قطار تهران –مشهد خود که 2:15 با زمان رسیدن قطار اهواز-تهران به تهران فاصله زمانی داشته است نرسیده ام. خسارتی به من تعلق می گیرد؟ مسافر قطار اهواز-تهران امروز بودم که قطار با بیش از 3 ساعت تاخیر به ایستگاه تهران وارد شده و قطار بنده مشمول خسارت شده است. ولی مشکل من این است که به قطار تهران –مشهد خود که 2:15 با زمان رسیدن قطار اهواز-تهران به تهران فاصله زمانی داشته است نرسیده ام. خسارتی به من تعلق می گیرد؟
خیر، مسافرین موظف هستند فاصله 3 ساعت را بین رسیدن قطار اول و حرکت قطار دوم رعایت نمایند در غیر اینصورت هزینه به آنها تعلق نمی گیرد.
ما 4 نفر هستیم که یک کوپه 4 نفره را دربست کرده ایم. آیا میتوانیم دو نفر دیگر را همراه خود ببریم؟ ما 4 نفر هستیم که یک کوپه 4 نفره را دربست کرده ایم. آیا میتوانیم دو نفر دیگر را همراه خود ببریم؟
خیر، در صورت دربست کردن کوپه توسط مسافر،ایشان فقط یک نفر را می توانند به عنوان مهمان کوپه همراه خود ببرند که رئیس قطار داخل قطار با صدور قبض برای ایشان صد در صد بها را از مهمان کوپه دریافت کرده اما به ایشان جا اختصاص پیدا نمی کند و باید داخل کوپه مسافرین بمانند.
شرایط صدور بلیت نیم بها در قطارهای داخلی چیست؟ شرایط صدور بلیت نیم بها در قطارهای داخلی چیست؟
- خانواده معظم شهدا(پدر، مادر، همسر و فرزند شهید)
- جانبازان بالای 25 درصد و جانبازان بالای 70دصد در صورتی که از بنیاد مربوطه نامه ای مبنی بر این موضوع که ایشان نمی توانند به تنهایی سفر کنند، فقط یک نفر فرد همراه مسافر نیم بها صادر می شود
- کودکان 2 تا 12 سال 
- اطفال زیر 2 سال، در صورتی که بخواهند به آنها صندلی اختصاص پیدا کند.
دو نفر هستیم که یک کوپه را دربست کرده ایم. آیا می توانیم برای دو صندلی خالی خود، دو نفر دیگر را همراه خود ببریم؟ دو نفر هستیم که یک کوپه را دربست کرده ایم. آیا می توانیم برای دو صندلی خالی خود، دو نفر دیگر را همراه خود ببریم؟
خیر، در صورت دربست کردن کوپه توسط مسافر،ایشان فقط یک نفر را می توانند به عنوان مهمان کوپه همراه خود ببرند که رئیس قطار داخل قطار با صدور قبض برای ایشان صد در صد بها را از مهمان کوپه دریافت کرده اما به ایشان جا اختصاص پیدا نمی کند و باید داخل کوپه مسافرین بمانند.
خواهرم برای من بلیت تهیه کرده است متاسفانه نتوانستم بلیت را از او بگیرم و برای اینکه از قطار جا نمانم به ایستگاه آمده ام. آیا می توانم سوار قطار شوم؟ خواهرم برای من بلیت تهیه کرده است متاسفانه نتوانستم بلیت را از او بگیرم و برای اینکه از قطار جا نمانم به ایستگاه آمده ام. آیا می توانم سوار قطار شوم؟
برای عبور از گیت و سوار شدن به قطار،مسافر باید اصل بلیت،پیامک و یا عکس بلیت و اصل کارت شناسایی خود را در اختیار داشته باشد در غیر اینصورت امکان سوار شدن به قطار را نخواهد داشت.در صورتی که در ایستگاهی که مسافر می خواهد سوار قطار شود،دفتر فروش بلیت داشته باشد آنها می توانند با پرداخت 5 درصد از بهای بلیت،المثنی تهیه نمایند.
بلیت ویژه خواهران تهیه کرده ام و می خواهم با پسرم که 12 ساله است سفر کنم. آیا مشکلی برای حضور وی در کوپه ویژه خواهران وجود دارد؟ بلیت ویژه خواهران تهیه کرده ام و می خواهم با پسرم که 12 ساله است سفر کنم. آیا مشکلی برای حضور وی در کوپه ویژه خواهران وجود دارد؟
فقط افراد ذکور زیر 6 سال می توانند در کوپه ویژه خواهران حضور داشته باشند.
بلیت قطار من مفقود شده است. برای دریافت بلیت المثنی چه اقدامی باید انجام دهم؟ بلیت قطار من مفقود شده است. برای دریافت بلیت المثنی چه اقدامی باید انجام دهم؟
برای دریافت بلیت المثنی،مسافرین می توانند تا قبل از حرکت قطار (در صورت وجود دفتر فروش بلیت در ایستگاه) با اصل کارت شناسایی مراجعه کرده و با پرداخت 5 درصد از بهای بلیت،المثنی تهیه نمایند.
بلیت قطار داخلی برای دو روز آینده دارم و قصد دارم آنرا کنسل نمایم. چه مقدار از وجه بلیت برگشت داده می شود؟ بلیت قطار داخلی برای دو روز آینده دارم و قصد دارم آنرا کنسل نمایم. چه مقدار از وجه بلیت برگشت داده می شود؟
مسافر موظف است همراه اصل بلیت و اصل کارت شناسایی به یکی از مراکز فروش بلیت مراجعه نماید
- تا ساعت 12 ظهر روز قبل از حرکت،10 درصد از بهای بلیت مسافر کسر می شود.
- از 12 ظهر روز قبل از حرکت تا 3 ساعت مانده به حرکت، 30درصد از بهای بلیت مسافر کسر می شود.
- از 3 ساعت مانده به لحظه حرکت تا لحظه حرکت، 50 درصد بهای بلیت مسافر کسر می شود.
بلیت قطار تهیه کرده ام، متاسفانه اصل کارت شناسایی را همراه ندارم. آیا می توانم با در دست داشتن کپی کارت شناسایی خود سفر کنم؟ بلیت قطار تهیه کرده ام، متاسفانه اصل کارت شناسایی را همراه ندارم. آیا می توانم با در دست داشتن کپی کارت شناسایی خود سفر کنم؟
خیر، مسافرین باید اصل کارت شناسایی را همراه خود داشته باشند.
بلیت دو قطار دارم که فاصله زمانی 3 ساعت بین آنها را رعایت کرده ام ولی به دلیل تاخیر قطار اول، از قطار دوم جامانده ام. چه باید بکنم؟ بلیت دو قطار دارم که فاصله زمانی 3 ساعت بین آنها را رعایت کرده ام ولی به دلیل تاخیر قطار اول، از قطار دوم جامانده ام. چه باید بکنم؟
مسافری که به علت تاخیر قطار یا قطارهای قبلی و در صورت رعایت فاصله زمانی بین دو قطارجا بماند، وجه بلیت قطاری که از آن جامانده به وی مسترد می گردد اما در صورت تمایل می تواند با اولین قطار هم درجه یا بالاتر سفر نماید که در غیر اینصورت وجهی مستر نخواهد شد.
در صورت استفاده ازدرجه پایین تر،مابه التفاوت به مسافر پرداخت می شود.
 در صورت استفاده از درجه بالاتر تفاوت دریافت نخواهد شد.
در صورت یک شب اقامت در محل، هزینه اقامت و غذا به عهده عامل تاخیر (راه آهن یا شرکت های مالک) می باشد.
<<   <  1 2  >   >>  
روابط عمومی
پیوند های مرتبط
فرصت های همکاری
                   اطلاعات تماس
آدرس: تهران، بالاتر از میدان آرژانتین، بلوار آفریقا، ساختمان مرکزی راه آهن کدپستی 1519630807 تلفن: 55121
کليه حقوق محتواي اين سايت متعلق به راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
Powered by DorsaPortal